Tegenwoordig maken ouderwetse reclamecampagnes via tv of radio plaats voor reclame via een invloedrijk persoon, oftewel een influencer. Bij deze marketingstrategie promoot de influencer via zijn eigen sociale media kanalen een bepaald product. Deze marketingstrategie is erg populair bij bedrijven, waardoor sociale media-gebruikers worden bedolven onder de gesponsorde posts. De term ‘influencer’ is niet meer weg te denken uit onze maatschappij.

Deze influencers maken natuurlijk veel gebruik van Instagram waar iedere dag zo’n 95 miljoen foto’s gepost en 4.2 biljoen posts geliked worden. Tot voor kort leek influencer marketing een gat in de markt. Echter steeds meer bedrijven en mensen beginnen te twijfelen aan deze vorm van marketing, zo ook Unilever. Dit bedrijf maakte onlangs bekend dat zij alleen nog maar zaken willen doen met influencers die hun aantal volgers echt zelf hebben opgebouwd. Voor Unilever is er dus geen plaats voor nepvolgers. Vooral door deze nepvolgers wordt Influencer Marketing als steeds minder betrouwbaar ervaren. Dit bracht ons tot de vraag: hoe betrouwbaar is influencer marketing?


Benieuwd naar ons volledige onderzoek? Klik dan op de link hieronder! https://influencermarketing01.wordpress.com/home-2/

Rori Hendrix en Bibi Staals